BMW 318 Touring 318i Executive DESIGN LINE PAKKET | 17 INC

Gewijzigd sinds 1 dag

BMW 318 Touring 318i Executive DESIGN LINE PAKKET | 17 INC

€ 5.862,-
  • BouwjaarJun 2008
  • Kilometerstand209.212 km
  • Vermogen143 PK
  • BrandstofBenzine
  • SchakelingHandgeschakeld
  • APK totNovember 2019
  • KenmerkenZwart, Metallic lakStationwagen5 deuren5 zitplaatsen
  • LandversieNederland
  • Garanties
    NAP-Check
    NAP-Check

    Het NAP-logo staat alleen bij voertuigen die gecheckt zijn bij de RDW en waarbij de RDW een logisch oordeel heeft afgegeven ten aanzien van de reeks kilometerstanden.

  • Kenteken67-GHP-6
  • Alle specificaties

Opties

Informatie van de verkoper

Met een gevoel tussen hoop en vrees wachtten leaserijders massaal op de komst van de nieuwe BMW 3-Serie. De hoop was dat de nieuwe 3 zich net als iedere andere BMW van de concurrentie onderscheidde door superieure rijeigenschappen. De vrees was dat de auto net zo radicaal is vormgegeven als de andere nieuwe BMW's en dat kan in de zakenwereld verkeerd vallen. De foto's geven uitsluitsel over het uiterlijk. Om de rijeigenschappen te beoordelen was een uitgebreide proefrit nodig.

Het was eigenlijk de bedoeling de 3-Serie te fotograferen bij allerlei kantoorgebouwen, om alvast te laten zien hoe dat staat. Maar dat leverde direct problemen op: hoort de 3 thuis op de directievakken pal voor de ingang of toch op de gewone personeelsparkeerplaats? Met de 5-Serie is het antwoord eenvoudig: directie. Ook de 1-Serie is duidelijk: personeel. Maar de 3-Serie is lastiger te plaatsen.

Techniek
Rijdende van het ene kantoorpand naar het andere valt op hoe de 3-Serie zich onderscheidt van andere zakenauto's in dit segment: de techniek is vooruitstrevend, de mechaniek geperfectioneerd. De tocht zou daarom worden voortgezet op zoek naar spectaculaire machinerie!

Om met de techniek te beginnen: bijna alle zaken die de 5-Serie zo vooruitstrevend maken, zijn ook in de hier gereden 3-Serie in "Executive Dynamic"-uitvoering terug te vinden. De belangrijkste daarvan is iDrive BMW's systeem dat navigatie, telefonie, audio en boordcomputer combineert in een systeem met één scherm en één knop. Nog steeds is dit systeem veruit het beste op de markt. Het werkt niet alleen goed, maar is ook naar eigen smaak aan te passen en uiterst simpel te bedienen. iDrive is niet beschikbaar op de 1-Serie en zelfs niet op de X3, maar door welk misverstand dan ook wel op de nieuwe 3-Serie!

Maar de vernieuwingsdrang houdt niet op bij alleen iDrive. Destijds zijn vrijwel alle details opnieuw ontworpen en de nieuwe 3-Serie geniet daar nu van mee. Zelfs zaken als de bediening van de knipperlichten en ruitenwissers zijn handiger dan bij vrijwel alle andere auto's, maar vreemd genoeg nog steeds niet gekopieerd. Ook de strakke vormgeving van het interieur van de 5-Serie is vrijwel ongewijzigd overgenomen, zij het dat de 3-Serie niet zo overweldigend ruim is.

Ruimte
Bijzonder zijn de voorstoelen waarvan de lengte van het zitvlak instelbaar is. Behalve de hoogte is ook de zithoek in te stellen, terwijl bij veel auto's lager zitten verplicht gelijk is aan achterover zitten. De breedte van de rugleuning is zelfs elektrisch instelbaar. Een lendensteun is vervolgens glad vergeten, terwijl zo'n extra steuntje in de onderrug vooral op lange afstanden toch erg prettig is.

De ruimte op de achterbank wordt het liefst ook snel vergeten. Ondanks de doordachte ruimtebesparende achterkant van de voorstoelen, is de beenruimte achterin beduidend minder dan gemiddeld voor een auto in dit segment. Dat komt onder andere omdat ruimte nodig was voor de achterwielaandrijving en daarmee is het volgende onderscheidende punt bereikt: mechaniek.

Mechaniek
Slimme elektronica en doordachte ergonomie zorgen voor veel comfort, maar het is nog altijd de mechaniek dat het echte werk moet doen. Juist hier vaart BMW sinds mensenheugenis een eigen koers. Zo heeft iedere BMW achterwielaandrijving. De voorwielen hoeven alleen te sturen en worden niet "lastig gevallen" met een taak als aandrijven. Bovendien gaat BMW nog een stap verder dan andere achterwielaandrijvers en zorgt er ook voor dat het wagengewicht zo veel mogelijk gelijkmatig is verdeeld over de voor- en achterwielen.

Het resultaat is een auto die vooral in de bochten merkbaar prettiger reageert. De bestuurder heeft het gevoel meer met de auto te kunnen en meer controle te hebben. Kortom: rijplezier volop en de drang ieder klaverblad minstens twee keer te nemen!

„Slimme elektronica en doordachte ergonomie zorgen voor veel comfort, maar het is nog altijd de mechaniek dat het echte werk moet doen“

Maar toch is het ju

Neem contact op

Deze BMW 318 kost €201,- per maand
(ex. afschrijving)
Wegenbelasting
Brandstof
Onderhoud
Banden
place holder
Bereken mijn situatieBereken mijn situatie