Plymouth Barracuda Formula S - Mint condition - Muscle car

Gewijzigd sinds 2 weken

Plymouth Barracuda Formula S - Mint condition - Muscle car

(Financieren?)€ 44.950,-
  • BouwjaarFeb 1966
  • Kilometerstand59.811 km
  • Vermogen235 PK
  • BrandstofBenzine
  • SchakelingAutomatisch
  • KenmerkenZwart, Metallic lakCoupé2 deuren
  • KentekenDZ-75-55

Opties

Informatie van de verkoper

- English and German below -

De Plymouth Barracuda, een antwoord op de Ford Mustang en Chevrolet Corvair Monza. De mensen die destijds zichzelf de 'shotcallers' noemde bij Plymouth, wilde deze auto de Panda noemen. Een idee wat er bij de ontwerpers niet inging. Gelukkig kwamen ze snel met de huidige naam (een stukje stoerder) de Barracuda.

De eerste generatie Barracuda werd van 1964 tot 1966 geproduceerd. Een technisch hoogstandje door het ontwerp ging Plymouth een samenwerking aan met Pittsburgh Plate Glass aan. Dit was om de grote gebogen achterruit te realiseren. Destijds, de grootste achterruit die werd geproduceerd voor een productie auto.

De Barracuda werd uitgevoerd met drie verschillende motoren. De 2.8, 3.7 en de 4.5 liter. Die van ons doet alles om van zijn 'pony-car' titel af te komen, want heeft de grootst mogelijke krachtbron meegekregen. De Formula S, de 237 cubic inches grote V8 met dubbele carburateur heeft 235 pk en laat duidelijk van zich horen.

Naast de prestaties en prachtige ontwerp, is deze Barracuda ook veel unieker dan een Mustang. Tijdens de productie van de Barracuda mk1 ('64-'66) werden er 126.538 Mustangs gemaakt, waar er slechts 23.443 Barracuda's van de band af rolde (waarvan dus nog minder V8's).

In 1966 kreeg de Barracuda een facelift, waarmee ons model het meest gewilde modeljaar van de Barracuda is. Het V-logo maakte plaats voor de barracuda vis op de achterklep en bumpers en achterlichten sloten beter aan op het geheel. Deze Barracuda is recent geheel nut and bolt gerestaureerd en volledig opgebouwd met originele en hoogwaardige materialen. Met zijn nieuwstaat, kleurensamentelling en historie is dit een echte Cool Classic!


The Plymouth Barracuda, an answer to the Ford Mustang and Chevrolet Corvair Monza. The people who at the time called themselves the 'shot callers' at Plymouth, wanted to call this car the Panda. An idea that didn't go down with the designers. Fortunately, they quickly came up with the current name (a bit tougher) the Barracuda.

The first generation of Barracuda was produced from 1964 to 1966. A technical tour de force due to the design, Plymouth entered into a partnership with Pittsburgh Plate Glass. This was to realize the large curved rear window. At the time, the largest rear window that was produced for a production car.

The Barracuda was equipped with three different engines. The 2.8, 3.7 and the 4.5 liters. Ours does everything to get rid of its 'pony-car' title, because it has been given the largest possible source of power. The Formula S, the 237 cubic inches large V8 with double carburetor has 235 hp and is clearly heard.

In addition to the performance and beautiful design, this Barracuda is also much more unique than a Mustang. During the production of the Barracuda mk1 ('64 -'66), 126,538 Mustangs were made, where only 23,443 Barracudas rolled off the band (of which even fewer V8s).

In 1966 the Barracuda received a facelift, making our model the most wanted model year of the Barracuda. The V logo made way for the barracuda fish on the tailgate and the bumpers and rear lights fitted in better with the whole. This Barracuda has recently been fully utilized and bolt restored and completely constructed with original and high-quality materials. With its new condition, color composition and history, this is a true Cool Classic!


Der Plymouth Barracuda, eine Antwort auf den Ford Mustang und den Chevrolet Corvair Monza. Die Leute, die sich damals in Plymouth als "Schussanrufer" bezeichneten, wollten dieses Auto den Panda nennen. Eine Idee, die bei den Designern nicht angekommen ist. Glücklicherweise kamen sie schnell auf den aktuellen Namen (etwas cooler) der Barrakuda.

Die erste Generation von Barracuda wurde von 1964 bis 1966 hergestellt. Eine technische Tour de Force Aufgrund des Designs ging Plymouth eine Partnerschaft mit Pittsburgh Plate Glass ein. Damit sollte die große geschwungene Heckscheibe realis...

Neem contact op