Opties
Informatie van de verkoper
De ultieme Saab 900 Classic? Dat is volgens veel van onze klanten de 900 GT. Letterlijk gezien hebben ze in ieder geval gelijk, want de GT was de allerlaatste variant van de Classic-serie die in Europa te koop was. Terwijl de 900 van de volgende generatie al in de showrooms stond, kon de echte liefhebber nog één keer zijn hart ophalen met een non-plus-ultra versie – de GT dus. Deze kwam vanzelfsprekend met de full pressure turbomotor met red box / 185 pk en was los daarvan uitgerust met een lange lijst aan extra's uit Saab's accessoirelijst. Van een Aero-bodykit tot een uniek interieur met leer en wol van Ermenegildo Zegna. Plus zaken als cruise control, elektrische ruiten, centrale deurvergrendeling en airco.
Dit is een zeldzaam goed geconserveerd exemplaar met een kilometerstand van nog geen 143.000. De auto is in 2000 ingevoerd vanuit Italie en sindsdien als tweede auto gebruikt door een groot liefhebber. Uiterst spaarzaam trouwens, want de GT kwam enkel uit zijn garage bij mooi weer. Er is nooit aan gelast en dat is ook echt niet nodig. Wij hebben 'm uiteraard van alle kanten uitvoerig gecontroleerd en toen de auto op de brug stond, liep de hele werkplaats uit. De term 'roestvrij' gebruiken we normaliter liever niet, maar bij deze auto kunnen we er eigenlijk niet omheen. Dit is werkelijk een unieke 900.
In alle opzichten een absolute eyecatcher dus. En dat geldt niet alleen voor de schitterende staat waarin de auto verkeert. Lakwerk en interieur zijn exceptioneel mooi, dat is zeker, en de techniek verkeert in een topstaat. Maar het is bovenal de wijze waarop de auto rijdt. Waar het aan ligt - u mag het zeggen - maar dit is gewoon de fijnst rijdende 900 Classic is die wij tot dusver hebben gehad. Een absolute droomauto.
The ultimate Saab 900 Classic? According to many of our customers it has to be the 900 GT. Literally at least, they are right, because the GT was the very last variant of the 900 Classic series on sale in Europe. While the 900 of the next generation had hit the showrooms, true enthusiasts could indulge one last time with a non-plus-ultra version - the GT. This model came with the full-pressure turbo engine with red box / 185hp and was equipped with a long list of extras from Saab's accessory list. From an Aero body kit to a unique interior with leather and wool by Ermenegildo Zegna. Plus cruise control, electric windows, central door locking and air conditioning...
This is a rare well-preserved example with an odometer reading of less than 143,000 kms. The car was imported from Italy in 2000 and has since been used as a second car by a great enthusiast. Very sparingly, by the way, as the GT only came out of his garage when the weather was nice. No welding torch has ever been near to it and it doesn't need one either. Of course, we checked it extensively and when the car was on our lift, all of the mechanics wanted to have a look. We normally prefer not to use the term 'rust-free', but with this car we can't really avoid it. This really is a unique 900.
An absolute eye-catcher in every sense of the word. And that does not only apply to the car's superb condition. Paintwork and interior are exceptionally beautiful, that's for sure. And the mechanicals are in top condition, too. But it is above all the way this car drives. You really have to feel for yourself, but this is simply the finest driving 900 Classic we have had in so far. An absolute dream car.
Wir sprechen auch deutsch.
Meer informatie
Laadvermogen: 520 kg
GVW: 1.830 kg
Max. trekgewicht: 1.500 kg (ongeremd 500 kg)
Afmetingen (LxBxH): 468 x 169 x 104 cm
Wielbasis: 252 cm
Acceleratie (0-100): 8,7 s
Topsnelheid: 220 km/u
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 171 - € 193 per kwartaal
Dit is een zeldzaam goed geconserveerd exemplaar met een kilometerstand van nog geen 143.000. De auto is in 2000 ingevoerd vanuit Italie en sindsdien als tweede auto gebruikt door een groot liefhebber. Uiterst spaarzaam trouwens, want de GT kwam enkel uit zijn garage bij mooi weer. Er is nooit aan gelast en dat is ook echt niet nodig. Wij hebben 'm uiteraard van alle kanten uitvoerig gecontroleerd en toen de auto op de brug stond, liep de hele werkplaats uit. De term 'roestvrij' gebruiken we normaliter liever niet, maar bij deze auto kunnen we er eigenlijk niet omheen. Dit is werkelijk een unieke 900.
In alle opzichten een absolute eyecatcher dus. En dat geldt niet alleen voor de schitterende staat waarin de auto verkeert. Lakwerk en interieur zijn exceptioneel mooi, dat is zeker, en de techniek verkeert in een topstaat. Maar het is bovenal de wijze waarop de auto rijdt. Waar het aan ligt - u mag het zeggen - maar dit is gewoon de fijnst rijdende 900 Classic is die wij tot dusver hebben gehad. Een absolute droomauto.
The ultimate Saab 900 Classic? According to many of our customers it has to be the 900 GT. Literally at least, they are right, because the GT was the very last variant of the 900 Classic series on sale in Europe. While the 900 of the next generation had hit the showrooms, true enthusiasts could indulge one last time with a non-plus-ultra version - the GT. This model came with the full-pressure turbo engine with red box / 185hp and was equipped with a long list of extras from Saab's accessory list. From an Aero body kit to a unique interior with leather and wool by Ermenegildo Zegna. Plus cruise control, electric windows, central door locking and air conditioning...
This is a rare well-preserved example with an odometer reading of less than 143,000 kms. The car was imported from Italy in 2000 and has since been used as a second car by a great enthusiast. Very sparingly, by the way, as the GT only came out of his garage when the weather was nice. No welding torch has ever been near to it and it doesn't need one either. Of course, we checked it extensively and when the car was on our lift, all of the mechanics wanted to have a look. We normally prefer not to use the term 'rust-free', but with this car we can't really avoid it. This really is a unique 900.
An absolute eye-catcher in every sense of the word. And that does not only apply to the car's superb condition. Paintwork and interior are exceptionally beautiful, that's for sure. And the mechanicals are in top condition, too. But it is above all the way this car drives. You really have to feel for yourself, but this is simply the finest driving 900 Classic we have had in so far. An absolute dream car.
Wir sprechen auch deutsch.
Meer informatie
Laadvermogen: 520 kg
GVW: 1.830 kg
Max. trekgewicht: 1.500 kg (ongeremd 500 kg)
Afmetingen (LxBxH): 468 x 169 x 104 cm
Wielbasis: 252 cm
Acceleratie (0-100): 8,7 s
Topsnelheid: 220 km/u
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 171 - € 193 per kwartaal