Opties
Informatie van de verkoper
Deze keurige Nissan Leaf komt in aanmerking voor de nu geldende subsidieregeling van 2.000,- euro.
De Leaf was nog maar twee jaar op de markt en toch heeft Nissan besloten om deze eerste in massa geproduceerde elektrische gezinsauto nu al te moderniseren. Dat is echter een hele uitdaging. Hét zwakke punt van iedere elektrische auto is namelijk het beperkte bereik. In de afgelopen jaren is de accu-techniek niet significant verbeterd. Meer accu's plaatsen is geen optie omdat dat de auto te duur en te zwaar maakt. De oplossing die Nissan heeft gevonden, is de enige logische: door elektriciteit te besparen kunnen meer kilometers uit dezelfde accu's worden gehaald. Om dat te bereiken is de elektromotor vernieuwd. Zo is de interne frictie sterk verminderd en werd de aansturende software verbeterd. Kleine aerodynamische verbeteringen doen ook een duit in het zakje. Ook met de nieuwe, zuinigere motor presteert de Leaf uitstekend. Vanaf het eerste moment biedt de Leaf meer souplesse dan zelfs de beste benzine-motor. Omdat de motor ongeacht het toerental volop trekkracht levert, is een versnellingsbak niet nodig. Daarbij is een elektromotor volmaakt stil en trilvrij. Het mag duidelijk zijn: de Leaf is comfortabeler dan vrijwel alle traditionele auto's. Naast verbeteringen om het stroomverbruik te verlagen, is de Leaf voorzien van middelen om stroom terug te winnen tijdens het rijden. Iedere elektrische auto zet bewegingsenergie tijdens het remmen of uitrollen om in elektriciteit. Met de versnellingshendel in de stand "D" houdt de auto nauwelijks in bij het loslaten van het "gaspedaal". Wanneer wordt gekozen voor "B" blijven de prestaties gelijk, maar houdt de auto veel nadrukkelijker in bij het loslaten van het gaspedaal en wordt meer energie teruggewonnen.
o.a. voorzien van: cruise control, achteruitrijcamera, keyless entry, getint glas, 16 inch lichtmetalen velgen, navigatie, vol automatische airco, etc..
Bedrijfsinformatie
Proefrijden in uw eigen omgeving? Past het u niet naar Friesland af te reizen? Geen probleem! Wij komen graag naar u toe. Waar u ook woont in Nederland. Eén van onze medewerkers rijdt met de auto naar uw woonplaats. Na een korte uitleg kunt u proefrijden in uw eigen omgeving.
Meer informatie
Algemene informatie
Modelreeks: dec 2010 - jan 2014
Technische informatie
Koppel: 280 Nm
Aandrijving
Actieradius: 199 km
Prestaties
Acceleratie (0-100): 11,9 s
Topsnelheid: 145 km/u
Maten en gewichten
Laadvermogen: 465 kg
GVW: 1.965 kg
Afmetingen (LxBxH): 445 x 177 x 155 cm
Wielbasis: 269 cm
Accu
Accutype: lithium-ion
Accu laden: Type 1, 3-fasen, 12 kW, 105 km actieradius per uur, compleet vol in 2 uur
Accu snelladen: CHAdeMO, 5 km actieradius per uur
Interieur
Interieur: Beige, Velours
Milieu
Energielabel: A
Staat
Algemene staat: goed
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Garantie
Garantielabel: Autotrust garantie (6 maanden)
Overige informatie
Laadtijd normaal stopcontact: 12:00
Bruikbare accucapaciteit: 22.8 kWh
Ingeschatte actieradius: 130 km
Ingeschat verbruik: 20.39 kWh/100km
Actieradius praktijk zomer: 139 km
Actieradius praktijk winter: 115 km
Verbruik praktijk zomer: 19.65 kWh/100km
Verbruik praktijk winter: 23.73 kWh/100km
Verbruik combinatierit: 173 kWh/100km
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
Infotainment
Interieur
Veiligheid
Overige
De Leaf was nog maar twee jaar op de markt en toch heeft Nissan besloten om deze eerste in massa geproduceerde elektrische gezinsauto nu al te moderniseren. Dat is echter een hele uitdaging. Hét zwakke punt van iedere elektrische auto is namelijk het beperkte bereik. In de afgelopen jaren is de accu-techniek niet significant verbeterd. Meer accu's plaatsen is geen optie omdat dat de auto te duur en te zwaar maakt. De oplossing die Nissan heeft gevonden, is de enige logische: door elektriciteit te besparen kunnen meer kilometers uit dezelfde accu's worden gehaald. Om dat te bereiken is de elektromotor vernieuwd. Zo is de interne frictie sterk verminderd en werd de aansturende software verbeterd. Kleine aerodynamische verbeteringen doen ook een duit in het zakje. Ook met de nieuwe, zuinigere motor presteert de Leaf uitstekend. Vanaf het eerste moment biedt de Leaf meer souplesse dan zelfs de beste benzine-motor. Omdat de motor ongeacht het toerental volop trekkracht levert, is een versnellingsbak niet nodig. Daarbij is een elektromotor volmaakt stil en trilvrij. Het mag duidelijk zijn: de Leaf is comfortabeler dan vrijwel alle traditionele auto's. Naast verbeteringen om het stroomverbruik te verlagen, is de Leaf voorzien van middelen om stroom terug te winnen tijdens het rijden. Iedere elektrische auto zet bewegingsenergie tijdens het remmen of uitrollen om in elektriciteit. Met de versnellingshendel in de stand "D" houdt de auto nauwelijks in bij het loslaten van het "gaspedaal". Wanneer wordt gekozen voor "B" blijven de prestaties gelijk, maar houdt de auto veel nadrukkelijker in bij het loslaten van het gaspedaal en wordt meer energie teruggewonnen.
o.a. voorzien van: cruise control, achteruitrijcamera, keyless entry, getint glas, 16 inch lichtmetalen velgen, navigatie, vol automatische airco, etc..
Bedrijfsinformatie
Proefrijden in uw eigen omgeving? Past het u niet naar Friesland af te reizen? Geen probleem! Wij komen graag naar u toe. Waar u ook woont in Nederland. Eén van onze medewerkers rijdt met de auto naar uw woonplaats. Na een korte uitleg kunt u proefrijden in uw eigen omgeving.
Meer informatie
Algemene informatie
Modelreeks: dec 2010 - jan 2014
Technische informatie
Koppel: 280 Nm
Aandrijving
Actieradius: 199 km
Prestaties
Acceleratie (0-100): 11,9 s
Topsnelheid: 145 km/u
Maten en gewichten
Laadvermogen: 465 kg
GVW: 1.965 kg
Afmetingen (LxBxH): 445 x 177 x 155 cm
Wielbasis: 269 cm
Accu
Accutype: lithium-ion
Accu laden: Type 1, 3-fasen, 12 kW, 105 km actieradius per uur, compleet vol in 2 uur
Accu snelladen: CHAdeMO, 5 km actieradius per uur
Interieur
Interieur: Beige, Velours
Milieu
Energielabel: A
Staat
Algemene staat: goed
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Garantie
Garantielabel: Autotrust garantie (6 maanden)
Overige informatie
Laadtijd normaal stopcontact: 12:00
Bruikbare accucapaciteit: 22.8 kWh
Ingeschatte actieradius: 130 km
Ingeschat verbruik: 20.39 kWh/100km
Actieradius praktijk zomer: 139 km
Actieradius praktijk winter: 115 km
Verbruik praktijk zomer: 19.65 kWh/100km
Verbruik praktijk winter: 23.73 kWh/100km
Verbruik combinatierit: 173 kWh/100km
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
- Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
- Elektronische remkrachtverdeling
Infotainment
- Navigatiesysteem full map
- Audio-navigatiesysteem
- Autotelefoonvoorbereiding met bluetooth
- Multimedia-voorbereiding
Interieur
- Elektrische ramen voor en achter
Veiligheid
- Achteruitrijcamera
- Airbag(s) hoofd achter
- Airbag(s) hoofd voor
- Alarm klasse 1(startblokkering)
Overige
- Oplaadmogelijkheid