Tweedehands Suzuki Swift kopen?
Suzuki Swift 1.3 GLS blanke lak probleem Alu wielen/CV/Airco/Sp
Bouwjaar: Jul 2005Energielabel:-Km-stand: 139.133 kmGebruikersoordeel():€ 3.250,-- Benzine
- Handgeschakeld
BOVAG GarantieTot 12 maanden na aankoop worden gebreken kosteloos hersteld*.
Onpartijdige Hulp bij Klachten in geval van onenigheid over de uitvoering en uitleg van de BOVAG Garantie en BOVAG Algemene Voorwaarden.
Toegang tot de Geschillencommissie (indien bemiddeling niet leidt tot een oplossing).
Nakomingsgarantie: als de Geschillencommissie een bindende uitspraak doet in een zaak, dan staat BOVAG, binnen grenzen, garant voor nakoming van die uitspraak.
De voorwaarden zijn afgestemd met de ANWB en Consumentenbond.
* Zie www.bovag.nl/garantie voor de voorwaarden€ 3.250,-Jul 2005139.133 kmGebruikersoordeel():Autobedrijf Wemmenhove
ZUIDWOLDE
Online sinds 1 week
Bewaar deze autoSuzuki Swift 1.3 Shogun 5-Deurs/Airco/Alu wielen/CV/El.ramen
Bouwjaar: Apr 2007Energielabel:-Km-stand: 145.500 kmGebruikersoordeel():€ 4.450,-- Benzine
- Handgeschakeld
BOVAG GarantieNAP-CheckHet NAP-logo staat alleen bij voertuigen die gecheckt zijn bij de RDW en waarbij de RDW een logisch oordeel heeft afgegeven ten aanzien van de reeks kilometerstanden.
BOVAG GarantieTot 12 maanden na aankoop worden gebreken kosteloos hersteld*.
Onpartijdige Hulp bij Klachten in geval van onenigheid over de uitvoering en uitleg van de BOVAG Garantie en BOVAG Algemene Voorwaarden.
Toegang tot de Geschillencommissie (indien bemiddeling niet leidt tot een oplossing).
Nakomingsgarantie: als de Geschillencommissie een bindende uitspraak doet in een zaak, dan staat BOVAG, binnen grenzen, garant voor nakoming van die uitspraak.
De voorwaarden zijn afgestemd met de ANWB en Consumentenbond.
* Zie www.bovag.nl/garantie voor de voorwaarden€ 4.450,-Apr 2007145.500 kmGebruikersoordeel():Autobedrijf Wemmenhove
ZUIDWOLDE
Online sinds 1 week
Bewaar deze auto
De Suzuki Swift: een sportief gigantje
De Suzuki Swift is al jarenlang populair als klein lichtgewicht en zuinig hatchbackje dat sinds zijn introductie in 1983 een paar gedaantewisselingen heeft ondergaan. De wagen werd in 1983 aanvankelijk op de markt gebracht onder de naam Suzuki Cultus. Vanaf de tweede generatie rijdt hij rond onder de naam Swift. De Cultus was aanvankelijk bestemd voor de Japanse markt, maar dankzij een samenwerking met General Motors kon de wagen ook in andere landen worden uitgebracht. In Nederland kwamen de eerste modellen op de markt als sa310 van 1,0 liter en sa 413 van 1,3 liter. Wat in deze tijd in dit segment niet gebruikelijk was, was de vijfversnellingsbak.
Topjaar
In 1988 kwam de tweede generatie die in de Verenigde Staten en Europa als Suzuki Swift werd geïntroduceerd. In Japan bleef hij Cultus heten. Met 1992 als topjaar zijn dit de succesjaren voor de Swift, dankzij zijn lichte gewicht en toch pittige rijgedrag en zijn sportieve uiterlijk. Hij was groter dan zijn voorganger en kreeg in reclamespots de bijnaam Giant Suzuki. Evenals van de eerste generatie kwam ook nu een 1,3 liter GTi met een motorvermogen van 100 pk. Bij een kleine facelift in 1996 werden onder meer de knipperlichten verplaatst van de bumper naar naast de koplampen. Omdat sinds 1998 de verkoopcijfers terugliepen, verdween de auto in 2002 van de Nederlandse markt en maakte hij plaats voor de Suzuki Ignis.
Nieuwer en sportiever
In 2005 keerde de Suzuki Swift terug, in een nieuwe en sportievere gedaante dan zijn voorganger. Met een rondere belijning en een prominent front is de nieuwe Swift helemaal van deze tijd. Hij was verkrijgbaar met een 1,3 viercilindermotor van 92 pk en kwam nu ook als diesel van 1,3 liter op de markt. De Swift Sport had een 1,6 liter motor van 125 pk. Omdat de GTi van de vorige generatie zo populair was als tweedehands auto, kreeg ook deze generatie een GTi, met een motor van 150 pk Binnenin is de Swift helemaal van deze tijd, met voorzieningen zoals extra airbags, airco, elektrisch bedienbare ramen en aluminium wielen. Al snel won de Swift wederom een groot publiek voor zich en stegen de verkoopcijfers weer bijna naar het niveau van de vroege jaren negentig.
Business Edition
De vierde generatie bouwt vanaf 2010 voort op dit ontwerp, waarbij de auto groter werd en nieuwe motoren kreeg waaronder de 1,2 liter Dual VVT met vier cilinders en de 1,3 liter turbodiesel. De Sportversie heeft een motor van 136 pk. In de aanloop naar de jongste generatie (2016) zette Suzuki het actiemodel Bandit voor de tweede keer in de markt, voorzien van onder meer airco, een USB-aansluiting en cruise control. Met de Suzuki Swift Business Edition wilde Suzuki de zakelijke markt winnen, die verkrijgbaar is met opties zoals een navigatiesysteem, stoelverwarming en een middenarmsteun. De jongste generatie heeft rondere vormen, een sterker aflopende daklijn en is evenals zijn voorgangers te krijgen als drie- en vijfdeurs en als Sportvariant.