Opties
Informatie van de verkoper
Een klassieker die voor velen de 911 "typeert". De 964 rolde voor het eerst van de band in Stuttgart in 1989 en werd uiteindelijk geproduceerd tot 1995. Vergeleken met haar voorganger, de 3.2 SC, was de 964 85% anders met veel aanpassingen en duidelijke verbeteringen. Het basisrecept was gelukkig weer het zelfde; Die rauwe luchtgekoelde boxer achter je rug, ditmaal 3.6 liter groot, de M64 genaamd. Atmosferische kracht waar je als autoliefhebber niet aan kunt beginnen zonder een brede glimlach of een giechel.
Tijdens de introductie was de M64 zoveel krachtiger en sneller dan haar voorganger, dat ze de aandrijving enkel verdeeld kregen over vier wielen. In het begin was er dus maar één model leverbaar. Liefhebbers weten; De Carrera 4. Ruim een jaar later, werd de Carrera 2 pas geboren. Enkel achterwiel aangedreven, waardoor het karakter veel sportiever is. Lichtvoetig en speels. De meeste huis-tuin-keuken coureurs hadden dus sterke voorkeur naar de C2.
Die van ons? Zoals je haar het liefst hebt. Horizon blauw met beige leer en een donkerblauwe kap. Origineel Duits geleverd bij Porsche Zentrum Willich-Munchheide in 1991. Het betreft het gewilde ‘facelift’ model, dus met airbags. In 2001 stak ze de Nederlandse grens over en is sinds het begin, nauwkeurig bijgehouden. Alle boekjes en veel facturen zijn aanwezig bij de auto. Ze is volledig Porsche dealer onderhouden en heeft een zeer unieke kleurensamenstelling. Eentje die je kunt delen; Ze staat je vrouw ook heel erg goed. Dankzij haar automaat is het een allemansvriend en voelt ze zich het lekkerst zonder kap, in de zon. Zien we je snel?