Citroen 2CV A

Gewijzigd sinds > 1 maand
Blokweg logoBereken je autolening

Citroen 2CV A

(Financieren?)
€ 11.950,-
  • BouwjaarJun 1952
  • Kilometerstand47.000 km
  • BrandstofSuper Plus 98
  • SchakelingHandgeschakeld
  • KenmerkenGrijsCabrio

Informatie van de verkoper

IN ENGLISH BELOW DUTCH TEXT
No. 34556, de productie begon al wat sneller te lopen. In ’49 waren het er maar een paar honderd, in ’50 en ’51 een paar duizend, nu rolden er tienduizenden de fabriek in Levallois uit. Ook werd de 2cvA, met 375cc en 9pk steeds verder ontwikkeld. Deze eend is er nog een van het gewilde eerste deel van de productie.

Deze eendjes hadden bijvoorbeeld plaatwerkdelen die min of meer handmatig in elkaar gezet werden, uit eenvoudig gevouwen delen. De binnenkant van de voorschermen en de deurtjes bestonden uit gezette en gelaste profielen, later werden deze als geheel geperst.

Uiteraard hebben ze hangmat-stoeltjes en een lang doorlopend dak met een klein ruitje. De enkele koplamp zat alleen op een prototype, de seriemodellen hebben er altijd twee. Richting aanwijzen deed je nog wel met de hand en er was wel maar één achterlicht en een reflector.

In ’53 werden richtingaanwijzers verplicht en vonden mensen wat extra verlichting geen overbodige luxe, er kwam een levendige handel in accessoires op gang. Deze 2cv A is ook van een setje knipperlichten en een bedieningspaneel voorzien. Elke eend uit die tijd had weer een ander systeem dat telkens op een andere wijze gemonteerd werd.

Over zijn historie weten we helaas niet zoveel. Het geschilderde kentekennummer verteld dat hij in ’55 in departement 26 is geregistreerd. Het papieren kenteken is er niet bij, maar wel een geboorteakte van Citroën, waarmee een kenteken te krijgen is.

De eend is ooit al eens uit elkaar gehaald om gerestaureerd te gaan worden en nu weer provisorisch in elkaar gezet. Het is een mooie en redelijk complete basis voor restauratie. Er is erg veel over de details te vertellen en dat doen we graag, maar dat is veel leuker bij de auto. Ja, er missen ook een paar specifieke delen. Een paar daarvan hebben we in ons magazijn liggen, andere weten we vast te vinden.

Misschien wacht je al jaren op deze kans, heb je je eigen plan gelijk klaarliggen en wil je de tweede laklaag er voorzichtig afpellen om de eerste laag zichtbaar te maken (zoals een vriend van ons met monnikengeduld eens deed). Of je hoort graag hoe wij het aan zouden pakken. Kom er eens een kop koffie bij drinken, of een glas champagne als je droom nu echt uitkomt!

IN ENGLISH
No. 34556, 2cv production started to speed up a bit. In '49 there were only a few hundred built, in '50 and '51 a few thousand, now tens of thousands rolled out of the factory in Levallois. The 2cvA, with 375cc and 9hp, was also further developed. This 2cv is one of the sought-after early days of production.

For example, these cars had sheet metal parts that were assembled more or less manually, from simply folded parts. The inside of the front wings and doors consisted of bent and welded profiles, later these were pressed as a whole.

Of course they have hammock chairs and a long roof with a small window. The single headlight was only on a prototype, the series models always have two. You still had to indicate directions by hand and there was only one rear light and a reflector.

In 1953, turn signals became mandatory and people did not consider some extra lighting to be an unnecessary luxury. A lively trade in accessories started. This 2cv A is equipped with a set of such indicators and control panel. Every 2CV from that period had a different system that was mounted in a different way.

Unfortunately, we don't know much about its history. The painted license plate number tells us that it was registered in department 26 in '55. The Carte Grise is not included, but it has a birth certificate from Citroën, with which a registration can be obtained.

The 2cv A was at some moment taken apart for restoration and has now been temporarily reassembled. It is a beautiful and reasonably complete basis for restoration. There is a lot to say about the details and we like to do that, but that is much more fun next to the car. Yes, there are also a few specific parts missing. We have a few of these in our warehouse, others we probably know where to find.

Maybe you've been waiting for this opportunity for years, you have your own plan ready and you want to carefully peel off the second layer of paint to reveal the first layer (as a friend of ours with the patience of a monk once did). Or you would like to hear how we would approach it. Come and have a cup of coffee, or a glass of champagne if your dream finally comes true!

Meer informatie

BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen

Stofkuipstraat 31531 NC WORMER

Sander Aalderink

Aanbod van deze aanbieder

Neem contact op