Informatie van de verkoper
Prachtige origineel Nederlandse Spider met slechts 60 dkm zeer goede originele staat.
Lancia Beta SpiderLancia Beta SpiderTypeBeta SpiderProductiejaren1974-1982 Productieaantal8594Koetswerkstijl2-deurs cabrioletOntwerperPininfarinaAssemblageZagatoTechnischLayoutvoorwielaandrijving Motor
De Beta Spider was voorzien van een targa-dak, een afneembaar kunststof dak tussen de voorruit en de rolbeugel. Achter de rolbeugel had de Spider een opvouwbare stoffen kap.
Zagato bouwde Beta Coupé-carrosserieën om en voegde frameloze zijruiten toe, zonder echter bijkomende verstevigingselementen te monteren tussen de voorruit en de rolbeugel. Daardoor was de Spider niet extreem torsievast. Later exemplaren kregen een dwarsbalk boven de deuren. Toch bleef torsiestijfheid een zwak punt van de Spider.
De Spider gebruikte de krachtigere motorversies uit de coupé en werd aanvankelijk aangeduid als 1600 en 1800. Toen het motorengamma van de Beta-reeks in het najaar van 1975 herzien werd, kreeg de Spider de nieuwe versie van de 1600 motor en werd de 1800 vervangen door een 2,0-liter motor.
Net als de Coupé kreeg de Spider in 1975, 1978 en 1981 een facelift. In 1975 werden de motorkap en het radiatorrooster aangepast, in 1978 waren opnieuw het radiatorrooster en de buitenspiegels aan de beurt en in 1981 kreeg de Spider een opgefrist radiatorrooster, een nieuw dashboard, nieuwe bekledingsstoffen en grotere bumpers.
Lancia Beta SpiderLancia Beta SpiderTypeBeta SpiderProductiejaren1974-1982 Productieaantal8594Koetswerkstijl2-deurs cabrioletOntwerperPininfarinaAssemblageZagatoTechnischLayoutvoorwielaandrijving Motor
- 1,6L L4
- 1,8L L4
- 2,0L L4
De Beta Spider was voorzien van een targa-dak, een afneembaar kunststof dak tussen de voorruit en de rolbeugel. Achter de rolbeugel had de Spider een opvouwbare stoffen kap.
Zagato bouwde Beta Coupé-carrosserieën om en voegde frameloze zijruiten toe, zonder echter bijkomende verstevigingselementen te monteren tussen de voorruit en de rolbeugel. Daardoor was de Spider niet extreem torsievast. Later exemplaren kregen een dwarsbalk boven de deuren. Toch bleef torsiestijfheid een zwak punt van de Spider.
De Spider gebruikte de krachtigere motorversies uit de coupé en werd aanvankelijk aangeduid als 1600 en 1800. Toen het motorengamma van de Beta-reeks in het najaar van 1975 herzien werd, kreeg de Spider de nieuwe versie van de 1600 motor en werd de 1800 vervangen door een 2,0-liter motor.
Net als de Coupé kreeg de Spider in 1975, 1978 en 1981 een facelift. In 1975 werden de motorkap en het radiatorrooster aangepast, in 1978 waren opnieuw het radiatorrooster en de buitenspiegels aan de beurt en in 1981 kreeg de Spider een opgefrist radiatorrooster, een nieuw dashboard, nieuwe bekledingsstoffen en grotere bumpers.