TVR 2500M, 1972 Overdrive

Gewijzigd sinds > 1 maand
Blokweg logoBereken je autolening

TVR 2500M, 1972 Overdrive

(Financieren?)
€ 28.750,-
  • BouwjaarDec 1972
  • Kilometerstand42.333 km
  • Vermogen150 PK
  • BrandstofSuper 95
  • SchakelingHandgeschakeld
  • KenmerkenBlauwCoupé2 deuren2 zitplaatsen
  • LandversieNederland

Opties

Informatie van de verkoper

Immaculate restored TVR 2500M from 1972 in Iris Blue. With only 947 build 2500 M cars from 1972 till 1977 you can tell how rare they are these days. Go and find one , especially a LHD one. This car is what you can certainly name body off restored the last few years. A better one is not for sale, I can assure you that. The bare chassis is build up with new outriggers and threshold tubes, the chassis is sandblasted, sprayed, epoxy coated, with a black PU topcoat. This also applies to all suspension parts all around. After that the chassis is completely rebuilt with only the best stuff available , so new brakes, calipers, cylinders, brakelines, brakepads, brakeshoes, braided BF Goodrich hoses, etc.New wheel bearings, trunnions+ bushings, vertical links, suspension is equipped with polybushes in combination with adjustable AVO gas shock absorbers all around. The Engine had a full rebuild, everything inside is renewed and in perfect condition, like new. The overdrive gearbox is full overhauled with new bearings, original synchro rings, reverse gear, all seals, gaskets and o-rings. Engine and OD gearbox are in excellent condition though. The wiring loom is complete new just like all electrics. The owner wanted some extra power and more reliability, that made him change the fuel system from worn out carbs to PI. He changed the car to a multi point petrol injection system from Triumph. The Triumph throttle body’s and filter housing are used. A gastank is added and a megasquirt MS2 set with mappable ECU is fitted to convert all to gas injection.! Superb reliable and cheap to drive nowadays. No swopping petrols, all is installed that it works for themselves. The car starts automatically on petrol and switches itself to gas. The cooling system that always was a tricky point at a TVR 2500M is modified to a large and better system. Cruise control and a perfect modern audio system complete the improvements. The outside is like new, the car has been soda blasted to the bare reinforced fiber glass, all that came along is repaired, laminated,strengthened,isolated and professionally repainted. Superb thight and slick. The interior is fully renewed, al gauges are rebuild and the interior is full new upholstered in alcantara and vinyl. The seats are early MX 5 seats, the only correct fitting seats with perfect lateral support. The car has a heated windscreen fitted and a modern heater to make all comfortable. The original wheels that were late Vixen and early 2500M fit this car so good, incredible .! You should come and check out this beauty. This car is so reliable toucan easily turn the key and drive it to south Italy right now. Who’s first for this rare TVR 2500M, nobody knows how much of the 947 produced really survived the years !
Smetteloos gerestaureerde TVR 2500M uit 1972 in irisblauw. Met slechts 947 gebouwde 2500 M auto's van 1972 tot 1977 kun je wel gokken hoe zeldzaam ze tegenwoordig zijn. Ga er maar een zoeken, vooral een linksgestuurd exemplaar. Deze auto is wat je kunt noemen body off gerestaureerd, de laatste paar jaar. Een betere is niet te koop, dat kan ik je verzekeren. Het kale chassis is opgebouwd met nieuwe outtriggers en dwarsbuizen, het chassis is gezandstraald, gespoten, epoxy gecoat en voorzien van een zwarte PU topcoat. Dit geldt ook voor alle ophangingsdelen rondom. Daarna is het chassis volledig opnieuw opgebouwd met alleen het beste wat er te verkrijgen is, dus nieuwe remmen, remklauwen, cilinders, remleidingen, remblokken, remschoenen, gevlochten BF Goodrich slangen, etc. Nieuwe wiellagers, tappen+bussen, verticale links, ophanging is voorzien van polybushes in combinatie met verstelbare AVO gasschokdempers rondom. De motor heeft een volledige revisie gehad, alles van binnen is vernieuwd en in perfecte staat, hoog compressie en als nieuw. De overdrive versnellingsbak is volledig gereviseerd met nieuwe lagers, originele synchro-ringen, achteruitversnelling, alle afdichtingen, pakkingen en o-ringen. Motor en OD-versnellingsbak zijn dus in uitstekende staat. De kabelboom is compleet nieuw, net als alle elektra. De eigenaar wilde wat extra vermogen en meer betrouwbaarheid, waardoor hij het brandstofsysteem veranderde van versleten carburateurs naar PI. Hij bouwde de auto om naar een multipoint-injectiesysteem van Triumph. Er werd gebruik gemaakt van het Triumph-gasklephuis en het filterhuis. Er is een gastank toegevoegd naast de benzinetank en een megasquirt MS2-set met mapping-ECU is gemonteerd om alles om te zetten naar gasinjectie.! Fantastisch betrouwbaar en lekker goedkoop om te rijden. Geen geswitch van benzine naar gas, alles is geïnstalleerd zodat het automatisch werkt. De auto start automatisch op benzine en schakelt zelf over op gas. Het koelsysteem dat altijd een lastig punt was bij een TVR 2500M is aangepast naar een groter en beter systeem. Cruise control en een perfect modern audiosysteem maken de verbeteringen compleet. De buitenkant is als nieuw, de auto is gesodastraald tot op het blanke versterkte glasvezel, alles wat nodig was is gerepareerd, gelamineerd, verstevigd, geïsoleerd en professioneel opnieuw gespoten. Prachtig strak en glad. Het interieur is volledig vernieuwd, alle meters zijn opnieuw opgebouwd en het interieur is volledig nieuw bekleed met alcantara en vinyl. De stoelen zijn vroege MX 5 stoelen, de enige correct passende stoelen met perfecte zijdelingse steun. De auto is voorzien van een verwarmde voorruit en een moderne verwarming om het allemaal comfortabel te maken. Het Brittax dak is gemaakt van Mohair, doe je dak open en je rijdt semi cabrio, heerlijk. De originele wielen van eind Vixen en vroege 2500M passen zo goed bij deze auto, ongelooflijk.! Je moet deze schoonheid komen bekijken. Deze auto is zo betrouwbaar dat je gemakkelijk de sleutel kunt omdraaien en meteen naar Zuid-Italië kunt rijden. Wie is de eerste voor deze zeldzame TVR 2500M, niemand weet hoeveel van de geproduceerde 947 de jaren daadwerkelijk hebben overleefd!

De Hanenberg 35091 JV Oostelbeers

Aanbod van deze aanbieder

Neem contact op